hosting | domeinen | resellers | support


Aan de slag met uw nieuwe hostingpakket.

U heeft van ons inloggegevens gekregen om uw hosting pakket te kunnen beheren en uw website te plaatsen op een van onze servers.

Hieronder leest u overzichtelijk hoe u daarmee aan de slag kunt. Wij hebben de belangrijkste gegevens voor u op een rij gezet.




Het beheren van uw hostingpakket.
Om in te kunnen loggen in ons controlpanel waarmee u bijvoorbeeld emailadressen kunt aanmaken of statistieken voor uw website kunt installeren klikt u op "Members" in het rechtermenu. Er opent zich nu een tweede scherm.
U geeft vervolgens uw domeinnaam in (zonder www ervoor) en daarna uw gebruikersnaam en wachtwoord. Nadat u ingelogd bent treft u in het linkermenu alle opties aan waarmee u uw hostingpakket kunt inrichten naar eigen smaak en wensen. Hier kunt u eenvoudig en intuïtief uw instellingen opgeven of wijzigen. En mocht u iets verkeerd gedaan hebben, dan kunt u uw instelling altijd weer ongedaan maken.

Het plaatsen van uw website op onze servers.
U heeft uw website misschien al op uw computer staan, maar die moet dan nog wel op onze server geplaatst worden. Dit doet u door middel van een FTP programma. Er zijn diverse FTP programma's in omloop en gratis te downloaden en te gebruiken. De gegevens die het FTP programma nodig heeft om verbinding te maken met onze servers zijn:
Remoteadres: uwdomeinnaam.xx (zet geen ftp. voor uw domeinnaam)
Gebruikersnaam: de gebruikersnaam die wij u toegekend hebben.
Wachtwoord: het wachtwoord wat wij u hebben toegekend.
Meer gegevens heeft u niet nodig. U kunt nu gemakkelijk uw website overzetten van uw computer naar uw hostingpakket.
Zorg dat de homepage altijd index.html heet. Dat is de eerste pagina die door de server wordt ingelezen.

TIP: Bewaar altijd een kopie van uw website op uw computer. Zo kunt u gemakkelijk wijzigingen achteraf aanbrengen en de gewijzigde gegevens weer overzetten naar uw pakket.

Indien u met Frontpage werkt dient u eerst Frontpage te installeren in uw hostingpakket (dit kan in het controlpanel voor het beheren van uw hostingpakket zoals hierboven beschreven). Vervolgens gebruikt u dezelfde inloggegevens als bij FTP in uw Frontpageprogramma.

Email instellingen voor een POP3 emailadres.
Om uw email te kunnen lezen en te beantwoorden heeft u een emailprogramma nodig, bijvoorbeeld Outlook. Indien u Outlook (of een ander mailprogramma) gebruikt heeft u de volgende instellingen nodig:
Mailtype: POP3
POP3 server: mail.uwdomeinnaam.xx
SMTP server: mail.uwdomeinnaam.xx
En uw gebruikersnaam en wachtwoord.

Let u erop dat u in uw mailprogramma aanvinkt dat uw gebruikersnaam en wachtwoord meegezonden moeten worden bij het verzenden van email.

Indien u problemen ondervindt, is mogelijk "poort 25" voor SMTP bij uw ADSL provider afgesloten. Sommige providers doen dit om spam tegen te gaan. U kunt dan bij SMTP poort 587 opgeven.

Indien u zelf een POP3 emailadres heeft aangemaakt dient u de gebruikersnaam en wachtwoord van het door uzelf aangemaakte emailadres te gebruiken.

U kunt uw POP3 emailadres(sen) ook inlezen met behulp van onze Webmail (zie knop rechts in dit scherm). Dat is handig voor als u uw mail vanaf een andere computer wilt lezen dan de computer waarop uw mailprogramma staat, bijvoorbeeld tijdens uw vakantie.

Wij wensen u veel succes met uw website toe!
En mocht u er niet uitkomen, dan kunt u uw vragen mogelijk in de F.A.Q. (Veel gestelde vragen) terugvinden of gebruikmaken van onze helpdesk. Wij staan klaar voor u!



Klik hier voor meer informatie Home Home